sobota 19. září 2015

(Nakonec) Vydařená dovča

Po smolném začátku týdne, kdy nám někdo ukradl dýně a zrušili nám zájezd do Francie, jsme vymyslely velkolepý plán, jak si dovolenku nahradit, ježto se nám povedl.
Rozhodně jsme chtěly jet do Drážďan na výlet, což jsme zamýšlely již delší dobu. Pak jsme si našly nějaké to divadlo, bazén, galerii, dobrá jídla a dopadlo to takhle:

Ve středu ráno jsme šly s Lůcou do galerie, do nově opravených lázní. Jsou opravdu hezky opravené a mají to tam super (umělecké tedy).

A: Ze stálých výstav se mi líbilo české umění 19. a 20. století - nejvíc Muž ve svetru od Oty Janečka a socha, která jmenuje nějak jako Tanec. Už se mi moc nelíbily ty stálé výstavy ze sbírek pana Liebiga a to nizozemské umění, to bylo trochu nuda. Supr byla nějaká čupr výstava moderního umění, který jsme vůbec nepochopily, ale nakonec se ukázalo, že to je prostorové znázornění lezeckých cest.
E: Mě se taky líbilo to 19. a 20. století, tam se mi nejví líbily ty chromovaný obdélníčky, který mě nutily, abych do nich šťouchala, protože to vypadalo lákavě. Byla tam proměnná expozice světelnejch efektů, a to bylo fakt divný. Byly tym třeba pospojovaný prodlužky ve tmě a svítily tam jenom ty oranžový světýlka. To si můžu udělat doma. Jo, ta horo výstava byla dobrá. ↓to je ono

 Tohle jim tam visí od Rembrandta. (Nene, to jsme čmáraly mi do podsvícenýho písku.)

Pak jsme šly na obídek naproti galerii :-). A Evička šla pak do divadla s Jančou.

E: Šly jsme na Maškarádu do velkýho divadla a je to spojení Fantoma opery a Terryho Pratchetta. Byla to super komedie, hrozně jsem se u toho nasmála, a tak bychom na to všichni mohli někdy jít.

Ve čtvrtek ráno jsme jeli německym vlakem do Drážďan a strávily jsme tam celej den. Nejdříve jsme si prošly nějakou (podle průvodců zajmavou) "bohémskou" čvrť. Pak jsme šly to historické barokní jádro a nakonec jsme šly nakupovat, ježto jsme byly přesvědčeny, že nákupy v Dojčlandu jsou prostě NĚCO!


E: Ta bohémská čtvrť byla divná, průvodce řikal, že to je umělecký, ale to jsem neviděla. Vídeň byla lepší. Ten Altstadt byl pěknej, moc hezká byla ta zeď s těma knížatama, s Moricem a Albertem. Taky měli v těch Dráždaněch plno divnejch obchodů, měli tam specializovanej obchod s košťatama.
A: Mě se ta bohémská čvrť líbila trochu víc - bylo to tam strašně počmáraný grafitama a bylo tam plno etnickejch restaurací a byl tam židovskej hřbitov, kterej ale měli zamknutej. Oproti té nablýskané a supermoderní Pragerstrasse a tomu baroknímu Altstadtu to byl uplně jinej svět.
E: Super tam byl čtyřpatrovej outdoorovej obchod. V druhym patře měli bazének, na to aby si člověk vyzkoušel loď nebo pádlo. Měli tam i horolezeckou stěnu do druhýho patra, koukaly jsme na to jako zjara.
A: V Altstadtu se mi nejvíc líbil asi ten průvod knížat na zdi a taky Zwinger. Dost mě ovšem zklamal Frauenkirche, na kterej jsem se těšila nejvíc. Ten příběh k té budove (byla zbořená bombou za druhé světové války a pak postavena - každej kousek suti byl danej zpátky na svoje místo, a tak je skoro z padesáti procent v původním stavu) je super, ale ta budova sama je ukrutně nudná a dost obyčejná.

E: V Dráždaněch je hodně parků s různejma fontánkama, je to taky dobrý, to tady v Liberci třeba chybí.
A: No a pak jsme nakupovaly a daly si čupr kafe ve Strabucksu. Šly jsme do toho slavného údajně ultralaciného Primarku, po kterym všechny holky na internetě šílej - my nevíme proč, poněvadž tam měli samé hnusné hadry šité z petflašek. Tak jsme si tam koupily akorát tepláky a spoďáry a ponožky a gumičky za pár šupů.
Cesta domů byla dost chladná, poněvadž pršelo jak z konve, ale hřál nás pocit nově nabytého majetečku ze západní Evropy.

V pátek ráno jsme vstaly a šly do bazénu, tam to bylo fajn, protože tam nikdo nebyl a je tam mraky zábaviček a atrakcí.

E: Máme nejlepší bazén!

Na obídek jsme šli na running sushi sněz co můžeš HAHAHAHA! (Jídlo jsme další měly až teď po skoro 24 hodinách :D)

A: Sushi bylo super! Měli tam toho milion! Jedla jsem wasabi!
E: Na to sushi jsem se hrozně těšila. Moc jsem chtěla, aby mi to chutnalo, ale nedokázala jsem to. Ty ryby byly moc jak klepavý z masa, a tak bylo dobrý, že jsem si tam mohla dát plno jinejch věcí. Měli tam nudle, jarní závitky, zelí, zeleninu, ovoce, jiný smažený věci, prostě toho bylo mraky.

Odpoledne jsme jely do Prahy do divadla. Taky jsme si tam chtěly zajít na tu thajskou masáž, ale jaký to šok! To je uplně neskutečně drahý! Nevim, jak se to stalo. Tak jsme si místo toho šly koupit podložku na jógu (kam od pondělka chodíme) a komiks. A šly jsme před divadlem ještě na kafíčko a dortíček :-).


E: Byly jsme na Snu čarovné noci, tedy na Shakespearovi. Bylo to udělaný hodně moderně a bylo to pěkný. Ale přišlo nám, že to dělali asi dva lidi a chtěli tam mít oba to svoje. Jak tam probíhají asi tři dějové linky, tak k sobě občas neseděli, ale jinak se mi to moc líbilo.
A: Spalte kostým královny víl!!!

Navečer nás u sebe ubytovali Vdolečkovi, no a ráno jsme jely domů, protože Kája a Zuzka měly rukodělné trhy. Moc se jim to tam holkám vyvedlo a prodávaly tam děsně pěkný věci, tak jsme jim něco ukoupily.


















 

A tejkons sedíme doma a konečně jsme si daly nějaké nové jídlo, ačkoliv jsme měly strach, že už hlad nikdy nepocítíme.

Příští týden už přijedou jabko/hruško trhači a právníci budou hotový, tak to oslavíme/trochu se opijem.
Pápá A+E
P. S.: Dovolená se povedla.
 


Žádné komentáře:

Okomentovat