středa 25. února 2015

Dýňová polévka

Podařilo se nám sehnat máslovou dýni, víc než dvoukilového macka, a tak jsem se rozhodla udělat polévku, a protože je dýně opravdu hodně, tak ze zbytku omáčku na špagety.

Největší problém se ukázalo focení, protože z nějakého důvodu se naservíruje a sní porce ještě dříve, než si někdo vzpomene ji vyfotit. No, ale nakonec se povedlo. Tedy alespoň s polévkou, omáčce na těstoviny se tomu podařilo dnes při obědě mazaně vyhnout.


Na polévku jsem vzala tak dvě třetiny veliké dýně a oloupané kousky jsem upekla s několika červenými cibulemi, dvěma mrkvemi, asi osmi menšími stroužky česneku, pepřem, solí a olivovým olejem.





Po upečení je potřeba vše pořádně rozmixovat dobrým mixérem (rozhodně ne tím, šuntem, který tu máme na bytě my) a nejlépe pak ještě propasírovat, aby polévka byla hezká, hladká a bez vláken, která mohla na povrchu dýně zůstat. (Což mě se tu samozřejmě taky nepodařilo). Při mixování je určitě potřeba polévku ředit, protože je velice hustá. Myslím, že lepší je vodou, protože jednak je chuť stále a stále hodně výrazná a pak vývar by polévku dost změnil.



Polévka, nebo vlastně spíše krém, je moc dobrá se zakysanou smetanou, hodně pepřem a tmavým chlebem.




Omáčku na špagety jsem dělala podobně, ale upekla jsem, asi 400 g dýně s dvěma stroužky česneku, kterými jsem dýni potřela a pak je nakrájela na plátky. Rozmixovala jsem ji s máslem a trochou vývaru. Špagety jsem neslila celé, ale nechala si trochu vody, aby omáčka nebyla příliš hustá. Omáčku jsem se špagetami (byly to vlastně linguine) smíchala a na talíři hodně posypala parmezánem.

Škoda, že jste kluci nepřišli haha, bylo to obojí moc dobrý. A dneska Terka vaří čínu s arašídy :-).

an.


1 komentář:

  1. Nojo, když my už jsme z Prahy odstěhovaný a ani školu nemáme, jinak bychom určitě přišli.. :( Vypadá to super!

    OdpovědětVymazat