úterý 31. března 2015

Tak jak s tou matikou...

Určitě jste již někdy zabředli do diskuze, jestli je matematika důležitá, či jestli maturita z matematiky má význam. 

Přijde mi, že když se do takové diskuze dostanete, můžete si všimnout, že každý má jinou úroveň matematiky, kterou je schopen zvládnou. Někdo skončí tím, že si matematiku nedokáže představit abstraktně a vždy musí sčítat jablka a hrušky (znám takové), další končí u trojčlenky a kupeckých počtů. Já například končím teď a to, lineární algebrou a programováním (to už mi vážně nedává smysl). Každý, který se dostane nad hranici svých možností, začíná na matematiku nadávat.

Myslím, že maturita z matematiky by být měla, ale určitě v jiné podobě než je teď. Dneska s vás nikdo nezeptá, jestli umíte spočítat něco v komplexních číslech (stejně na plno věcí existují programy, které to spočítají za vás). Ale kolik lidí si umí vypočíst, zda hypotéka, kterou si vzal u té a té společnosti je výhodná? Podle mě chybí ve společnosti znalost základů finanční matematiky, která je v dnešní době docela důležitá.

Teď jsem četla zajímavou poznámku, že matematika není od toho, abychom mohli dennodenně používat Pythagorovu větu, ale abychom se naučili logicky přemýšlet. Myslím, že tohle je správný přístup, ale asi málokomu to dojde:).



Žádné komentáře:

Okomentovat